Φωτογραφία «Όραμα Δημιουργίας» |
Ερωτήματα προς τον Δήμο Ναυπλιέων θέτει ο υποψήφιος Δήμαρχος Ναυπλίου με το Όραμα Δημιουργίας, Δημήτρης Ορφανός αναφορικά με τον βιολογικό καθαρισμό του Τολού και την λειτουργία του καθώς τα πρώτα ερωτήματα που έθεσε η παράταξή του τον Φεβρουάριο, έχουν μείνει έως τώρα αναπάντητα.
Η παράταξή μας τον Φεβρουάριο είχε αναφερθεί στον βιολογικό καθαρισμό (ΕΕΛ) του Τολού.
Η φωτογραφική αποτύπωση της κατάστασης αποδείκνυε τις αδιανόητες συνθήκες που επικρατούν εκεί για πολλά χρόνια. Στη δεξαμενή υποδοχής λυμάτων από βυτιοφόρα η εικόνα πλήρους εγκατάλειψης είναι αυτό που αποκομίζει ο επισκέπτης της εγκατάστασης.
Η υπερχείλιση των λυμάτων της δεξαμενής καταλήγει απευθείας στη θάλασσα, λόγω του φραγμένου – κατεστραμμένου αγωγού μεταφοράς.
Οι δηλώσεις του διευθυντή της ΔΕΥΑΝ σχετικά με την αδυναμία μέτρησης της ποσότητας των λυμάτων που τα βυτιοφόρα εναποθέτουν ήταν το αποκορύφωμα της θλιβερής κατάστασης, αφού αυτό σημαίνει και αδυναμία προσδιορισμού κόστους – επιβάρυνσης των ιδιοκτητών βυτιοφόρων για τις υπηρεσίες που η εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων παρέχει. Μετά τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας για το θέμα αυτό, η απόφαση 85/2023 του ΔΣ της ΔΕΥΑΝ, στις 30/3/2023, για τον καθορισμό τελών εισόδου/εναπόθεσης λυμάτων για τα βυτιοφόρα που θα κάνουν χρήση της εγκατάστασης, εγκρίθηκε από την οικονομική επιτροπή του Δήμου στις 31/5/2023 (αρ. αποφ. 120/2023).
Στην απόφαση της ΔΕΥΑΝ αναφέρεται συγκεκριμένα: «Για την έγκριση εισόδου και εναπόθεσης βοθρολυμάτων θα ασκείται έλεγχος στο περιεχόμενο μεταφοράς όλων των βυτιοφόρων που θα εισέρχονται στην ΕΕΛ και σε συγκεκριμένο ωράριο που θα ορίζεται από την Υπηρεσία. Στην μονάδα θα γίνονται δεκτά βυτιοφόρα με περιεχόμενο βοθρολυμάτων που έχουν αντληθεί από τους οικισμούς του Δήμου Ναυπλιέων, αποκλειστικά.
Το τέλος εναπόθεσης βοθρολυμάτων για τους βυτιοφορείς, το οποίο θα ορίσει το Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. Ναυπλιέων και το οποίο θα πληρώνεται με τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών εκδιδόμενο από τη Δ.Ε.Υ.Α. Ναυπλιέων ορίζεται σε 10ευρώ/όχημα12μ3 και 12ευρώ/όχημα15 μ3 , πλέον Φ.Π.Α.
Όλοι οι ιδιοκτήτες και οδηγοί των βυτιοφόρων οφείλουν να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των αρμοδίων υπαλλήλων, οι οποίοι έχουν την ευθύνη για τη λειτουργία της Μονάδας.
Οι οδηγίες προς τους βυτιοφορείς θα δίνονται προφορικά ή γραπτά ή θα αναρτώνται σε κατάλληλο σημείο στην Μονάδα.
Φωτογραφία «Όραμα Δημιουργίας» |
Κάθε ενδιαφερόμενος βυτιοφορέας θα υπογράφει σχετική σύµβαση µε τη Δ.E.Y.A. Ναυπλιέων». Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΕΛ Τολού, η χρήση των εγκαταστάσεων υποδοχής λυμάτων από βυτιοφόρα, αφορούσε μόνο το Τολό και είχε προσωρινό χαρακτήρα, έως ότου ολοκληρωθεί το αποχετευτικό δίκτυο. Ο κάθε σκεπτόμενος δημότης μπορεί να αντιληφθεί ότι η επί σειρά ετών καταχρεωμένη ΔΕΥΑΝ ζημιώνεται προς όφελος των βυτιοφορέων. Επίσης θα αναρωτηθεί τι συμβαίνει μετά τις προαναφερόμενες αποφάσεις με τη λειτουργία της ΕΕΛ. Επειδή πιστεύουμε ότι οι αποφάσεις ήταν απλά προσχηματικές για να κατευναστούν οι αντιδράσεις των δημοτών, θα θέλαμε να θέσουμε ορισμένα ερωτήματα προς τη ΔΕΥΑΝ και τη Δημοτική Αρχή.
Ποιοι βυτιοφορείς έκαναν χρήση των εγκαταστάσεων μέχρι σήμερα;
Ποια μέτρα, για την προστασία του περιβάλλοντος και ειδικά του θαλάσσιου έχουν ληφθεί από τη ΔΕΥΑΝ;
Έχουν εφαρμοστεί τα όσα αναφέρονται στην απόφαση 85/2023 και ειδικότερα:
Ποια μέτρα ελέγχου των εισερχόμενων βυτιοφόρων έχουν ληφθεί από τη ΔΕΥΑΝ;
Ποιοι βυτιοφορείς έχουν συνάψει σύμβαση με τη ΔΕΥΑΝ;
Πόσα παραστατικά έχουν εκδοθεί και ποια τα έσοδα της ΔΕΥΑΝ από την χρήση των εγκαταστάσεων;
Ελπίζουμε να λάβουμε απαντήσεις.
Δημοσίευση σχολίου