Εξαιτίας της σημασίας του ζητήματος, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ειδικότερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συναντήθηκαν, στις 18 Ιουλίου 2023 και στις 24 Ιουλίου 2023, με τους κ.κ. Δημήτριο Γκατσώνη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», Παναγιώτη Παπανικόλα, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», Γεώργιο Συριανό, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.» και Ροδιανό Αντωνακόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» / «ΟΔΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε.».
Η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023.
Προς αυτή την κατεύθυνση συζητήθηκαν εναλλακτικά σενάρια.
Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι Παραχωρησιούχοι, με επιστολή τους στις 28 Ιουλίου 2023, απευθυνόμενοι και πάλι στον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, επικαλούμενοι τις συναντήσεις που τους «παραχώρησε» ο Γενικός Διευθυντής, που όμως δεν συμμετείχε σε αυτές, και χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ενημέρωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αποφάσισαν, επιδεικνύοντας αναξιοπιστία, να προβούν σε σημαντική αύξηση των διοδίων από τον επόμενο μήνα. Προχώρησαν δε, μεταγενέστερα, σε δημοσιοποίηση της σχετικής πρόθεσης.
Το Δημόσιο θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που έχει για να επιτύχει την αναστολή των μονομερών ενεργειών των Εταιρειών.»
Το πρόβλημα εδώ όμως θέλει άλλη λύση, αυτήν που λέει ότι θα πρέπει να σκεφτούμε πολύ καλά αν όταν οι αυτοκινητόδρομοι ήταν κρατικοί και δεν τους διαχειριζόταν κανένας απολύτως ιδιώτης, αν είχαμε να ανησυχούμε για κάτι τέτοιο όπως οι αυξήσεις φωτιά στα ήδη πανάκριβα διόδια, αντί να μιλάμε για μειώσεις των τιμών στα κόμιστρά τους για να μπορεί ο κόσμος να ταξιδέψει πιο φτηνά.
Τώρα θα μου πείτε «μα αφού ρε φίλε και επί δημοσίου στις εθνικές οδούς πάντα είχαμε διόδια», τώρα με τον ιδιώτη στο τιμόνι όλων των δρόμων τι θα αλλάξει;
Κι όμως έχει μία αισθητή διαφορά όλα αυτό το κομμάτι της σύγκρισης του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα. Ποιο είναι όμως αυτό;
Είναι το γεγονός ότι δεν εξαρτιόταν από τα κέρδη κανενός επιχειρηματία το αν θα μπορέσεις εσύ τελικά να ταξιδέψεις ή όχι, αφού ακόμα και με την συγκοινωνία καμιά φορά το σκέφτεσαι δέκα φορές το κάθε σου ταξίδι λόγω των πανάκριβων ακόμα και εκεί εισιτηρίων.
Η αλήθεια είναι πώς μόνο αν καταργηθούν όλα τα διόδια μπορούμε να γλυτώσουμε από αυτόν τον γολγοθά που λέγεται ακρίβεια στις μεταφορές μας και στις μετακινήσεις μας αλλά και πάλι όχι στο 100% αφού τον πιο σημαντικό ρόλο αυτήν την στιγμή στο κόστος ενός οποιουδήποτε πλέον ταξιδιού παίζουν οι σχεδόν απλησίαστες πια τιμές στα καύσιμα.
Δημοσίευση σχολίου