Όριο 3% στο πιστωτικό τιμολόγιο βάζει στα σούπερ μάρκετ ο Σκρέκας, ποια προϊόντα αφορά

 

Φωτογραφία από τον 27707 στο Pixabay


"Nέα μέτρα για να μειωθούν οι τιμές των προϊόντων παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μετά τη σύσκεψη που είχε, την Τετάρτη (10/1), στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη."

Nέα μέτρα για να μειωθούν οι τιμές των προϊόντων παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μετά τη σύσκεψη που είχε, την Τετάρτη (10/1), στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Στα μέτρα περιλαμβάνονται τα οπωροκηπευτικά και τα κρέατα που θα πωλούνται με «καθαρές» τιμές. Κύκλοι της αγοράς ανέφεραν στον ΑγροΤύπο ότι μέχρι σήμερα τα σούπερ μάρκετ αγόραζαν ένα προϊόν και το τιμολογούσαν αλλά στο τέλος του έτους έκαναν και πιστωτικό τιμολόγιο για επιστροφές και καταστροφές. Τώρα το υπουργείο στο πιστωτικό τιμολόγιο βάζει όριο έως 3% για τις επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Έτσι ο Σκρέκας υποστηρίζει ότι θα έχουμε μείωση των τιμών στο ράφι για αυτά τα προϊόντα. Το μέλλον θα δείξει αν αυτό θα συμβεί και θα έχουμε μείωση των τιμών της λιανικής. 

Αναλυτικότερα ο υπουργός κ. Κώστας Σκρέκας, μιλώντας για τα νέα μέτρα ανέφερε τα εξής:

1. Μειώνουμε παροχές προς τα super market και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή
Περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή  με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα/σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

2. Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων
Για να αποτρέψουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις, δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις  τιμές επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών.

3. «Καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι
Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο θα είναι μόνιμο και αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα. 

4. Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα
Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, ανακοινώνοντας τα νέα μέτρα δήλωσε τα εξής: «Αυτό το οποίο κάνουμε σήμερα είναι μια κρίσιμη και δραστική παρέμβαση που επιτυγχάνει: 

  • Πρώτον, άμεση μείωση της τιμής σε βασικά αγαθά.
  • Δεύτερον, επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή καθώς οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γίνονται πάνω στις νέες μειωμένες τιμές.
  • Τρίτον, αποτρέπουμε την παραπλάνηση των καταναλωτών με πλασματικές εκπτώσεις που νοθεύουν τον ανταγωνισμό και αλλοιώνουν το κριτήριο του καταναλωτή.
  • Τέταρτον, αυστηροποιούμε, διευρύνουμε και αξιοποιούμε τις νέες τεχνολογίες για τη διενέργεια ελέγχων και την αποτροπή φαινομένων αισχροκέρδειας.

Με τα παραπάνω μέτρα διορθώνουμε κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές. Βασική μας προτεραιότητα είναι η προστασία των καταναλωτών και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς».

Δήλωση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στη σύσκεψη για μέτρα κατά της ακρίβειας:


«Η μάχη για να τιθασεύσουμε την ακρίβεια και για να επιβάλουμε κανόνες εντονότερου ανταγωνισμού υπέρ του καταναλωτή, όπως γνωρίζετε, είναι μια μάχη διαρκής. Και στη μάχη αυτή αξιοποιούμε διαρκώς νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι, και θα έλεγα ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες, ότι η Ελλάδα δεν είναι «μπανανία» και ότι ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός.


Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή.


Αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης, όπως καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά.


Ειδική πρόνοια θα υπάρχει και για το ζήτημα του βρεφικού γάλακτος, όπου πράγματι είναι παντελώς αδικαιολόγητο γιατί οι τιμές στην Ελλάδα είναι τόσο ακριβότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εκεί, όπως θα εξειδικεύσει αργότερα και ο αρμόδιος Υπουργός, θα μπει ένα πλαφόν στο περιθώριο του μεικτού κέρδους, έτσι ώστε οι τιμές να προσαρμοστούν σε λογικά για την Ευρώπη επίπεδα.


Με τα μέτρα αυτά σκοπός μας είναι να διορθώσουμε κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές και βασική μας προτεραιότητα παραμένει η προστασία του καταναλωτή και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς».

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη