Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κρατάνε όρθια τα σχολεία, πραγματικά χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη. Παλεύουν καθημερινά να υπερνικήσουν δυσκολίες και να ανταποκριθούν στον παιδαγωγικό τους ρόλο, παρά τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό ακόμα και τώρα, λίγους μήνες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Ζουν μια καθημερινότητα μέσα σε απαράδεκτες και συχνά επικίνδυνες κτιριακές υποδομές.
Αντιμετωπίζουν την
όξυνση πολλών κοινωνικών, μαθησιακών και άλλων προβλημάτων μέσα στα σχολεία,
γίνονται μάρτυρες και παλεύουν πραγματικά με τα φαινόμενα κοινωνικής βίας που
προκύπτουν πολύ συχνά, ως αντανάκλαση των μεγάλων προβλημάτων που γεννιούνται
εκτός σχολείου. Χιλιάδες είναι επίσης αυτοί που για χρόνια γυρίζουν όλη την
Ελλάδα ως αναπληρωτές για να στηρίξουν -με προσωπικό, οικονομικό και
οικογενειακό κόστος- το δημόσιο σχολείο. Και αφού έγιναν κάποιοι από αυτούς,
μετά από τόσους κόπους, «μόνιμοι»-δόκιμοι αμείβονται με 740 ευρώ. Παρόμοια όμως
είναι η μισθολογική κατάσταση και για το σύνολο των μόνιμων εκπαιδευτικών.
Απέναντι σε αυτή
την πραγματικότητα, η Κυβέρνηση επιχειρεί μέσω της λεγόμενης «αξιολόγησης», όχι
να λύσει κάτι από τα παραπάνω, αλλά να μετατρέψει το σχολείο σε ακόμα πιο
άδικο, βαρετό, εμπορευματοποιημένο, κατηγοριοποιημένο, με τους γονείς να βάζουν
ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και τους εκπαιδευτικούς να μαθαίνουν λίγα
και σκόρπια πράγματα στα παιδιά, να ψάχνουν χορηγούς και να μην μπορούν να
ανταπεξέλθουν οικονομικά για να είναι ακόμα πιο πειθήνιοι.
Εδώ και πάνω από
τρία χρόνια, η πλήρης αποτυχία της κυβέρνησης να πείσει για τις
αντιπαιδαγωγικές και αντιεκπαιδευτικές στοχεύσεις της, την έχει αναγκάσει να
καταφεύγει μόνο στους εκβιασμούς και τις απειλές. Κάθε λίγο το ΥΠΑΙΘΑ εκδίδει
και μια εγκύκλιο που κραδαίνει τον «μπαμπούλα» των ποινών μέσω του άρθρου 56
του ν. 4823/21. Παρότι γνωρίζει καλά ότι οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί συμμετέχουν
εθελοντικά στις συλλογικές αποφάσεις των σωματείων και των Ομοσπονδιών τους,
σκόπιμα συνδέει τον αγώνα αυτόν με δήθεν παρεμπόδιση δημόσιων υπηρεσιών.
Τελευταίο απαράδεκτο παράδειγμα, να απειλούνται με αντικατάσταση όσα στελέχη
εκπαίδευσης, διευθυντές και διευθύντριες σχολείων, καθώς και προϊστάμενες και
προϊστάμενοι, δήθεν παρακωλύουν ή αρνούνται την αξιολόγηση. Η πραγματικότητα
που ζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές είναι ότι το ΥΠΑΙΘΑ
είναι αυτό που παρακωλύει την ομαλή λειτουργία των σχολείων με τα
αντιπαιδαγωγικά και τα αντιεπιστημονικά του μέτρα.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ.
Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να
πάρει για να αποσυμφορηθεί η κατάσταση που έχει δημιουργήσει στα σχολεία με την
πολιτική και την στάση του. Πιο συγκεκριμένα:
- Για την άμεση
έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων ΟΛΩΝ των δόκιμων εκπαιδευτικών άμεσα χωρίς
εκβιασμούς μέσω των διατάξεων του ν. 4823/21.
- Για το πάγωμα
κάθε πλευράς της «αξιολόγησης» - κατηγοριοποίησης και έναρξη ουσιαστικής
συζήτησης με τον κλάδο και για την ανακοίνωση αριθμού μόνιμων διορισμών για τη
νέα σχολική χρονιά που θα καλύπτουν τα κενά στα σχολεία και ίδρυση όλων των
αναγκαίων οργανικών θέσεων.
Ο Βουλευτής
Δελής Γιάννης
Δημοσίευση σχολίου