Αστική συγκοινωνία στο Ναύπλιο αλλά ιδιωτικά

 


Έρχεται επιτέλους η λεγόμενη αστική συγκοινωνία, στο Ναύπλιο, για να διευκολύνει, την μετακίνηση όλων των πολιτών, αλλά όμως έρχεται με βάση ιδιωτικά κριτήρια και συμφέροντα.

Παρόλο που η αστική συγκοινωνία, είναι πράγματι, ένας τρόπος, για να μειωθεί αισθητά, ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων αλλά και  των μοτοσυκλετών, που κινούνται καθημερινά μέσα στην πόλη, καθώς θα έρχεται περισσότερος κόσμος με το λεωφορείο για να κάνει την δουλειά του στην πόλη, και μετά θα επιστρέφει πάλι πίσω στον χωριό του, κάνοντας αντίστροφα τον γύρο της πρώτης διαδρομής, που έκανε για να έρθει στο Ναύπλιο.

Όμως επειδή κάναμε λόγο και ιδιωτικά κριτήρια και συμφέροντα, θα πρέπει να εξηγήσουμε κάπως το ποια ακριβώς είναι αυτά.

Για να τα εξηγήσουμε όμως όλα αυτά, θα πρέπει πρώτα να δούμε, πως ακριβώς θα έρθει η αστική συγκοινωνία στην πόλη μας, μέσω ποιου φορέα δηλαδή, θα έρθει

Η αστική συγκοινωνία στο Ναύπλιο, όπως όλοι γνωρίζουμε θα έρθει ιδιωτικά, μέσω του ΚΤΕΛ Αργολίδας, το οποίο πήρε πρόσφατα από την αρμόδια κρατική υπηρεσία, την απαιτούμενη άδεια, και προ ολίγων ημερών εγκρίθηκε και από το δημοτικό συμβούλιο, το συγκεκριμένο θέμα, με παρουσίαση όλων των δρομολογίων. 

 

Τα πρώτα αστικά δρομολόγια

 


Τα δρομολόγια λοιπόν του Αστικού ΚΤΕΛ Αργολίδας, όπως προτείνονται, θα είναι διαμορφωμένα αρχικά ως εξής:

α) Η γραμμή Αφετηρία οδού Ανδρέα Συγγρού – Στάση Ενδεκάτης – Στάση Θανάσαινας – Στάση ΕΚΟ (οδός Άργους) – Στάση Κούρτη (οδός Άργους) – Στάση Εργατικές Κατοικίες – Στάση Δικαστικών Φυλακών – Στάση ξενοδοχείου Αμαλία – Στάση Αγροτικών φυλακών Τίρυνθας – Πλατεία Νέας Τίρυνθας – Πλατεία Νέου Ροεινού

και

β) Η γραμμή Αφετηρία οδού Ανδρέα Συγγρού – Στάση Ενδεκάτης – Στάση Νοσοκομείο Ναυπλίου – Στάση Λίντλ – Στάση Στρατοπέδου – Στάση Άρια Ναυπλίου – Στάση Αγία Ελεούσα – Στάση Εξώστης – Στάση Μπάγιερ – Στάση Λευκάκια.


Τα ιδιωτικά κριτήρια και συμφέροντα για την υλοποίηση ή μη των δρομολογίων


Όμως όταν κάτι τέτοιο υλοποιείται από έναν ιδιωτικό φορέα, υπάρχουν, στον ορίζοντα πάντα, ορατοί κίνδυνοι, για την πιθανή διακοπή ενός δρομολογίου, λόγω της πιθανής μεγάλης έλλειψης επιβατών σε αυτό.

Εδώ λοιπόν έρχονται και τα ιδιωτικά κριτήρια, τα οποία προαναφέραμε ήδη παραπάνω ότι παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο σε όλη αυτή την ιστορία, με την αστική συγκοινωνία, η οποία θα είναι πάντοτε λόγω των ιδιωτών που την παρέχουν, στην κυριολεξία επί ξύλου κρεμάμενη.

Εδώ έρχονται όμως τώρα, να προστεθούν και τα ιδιωτικά συμφέροντα, στα οποία έχουμε ήδη επίσης προαναφερθεί επιγραμματικά παραπάνω, και δεν είναι άλλα από την διασφάλιση των κερδών, των επιχειρηματιών, των ΚΤΕΛ, όπου αν από ένα δρομολόγια, δεν έχουν αρκετό κέρδος, τότε θα το κόψουν, σύμφωνα με τα ιδιωτικά τους κριτήρια, το οποία λένε, ότι δεν είναι προς το οικονομικό μου συμφέρον, να στο παρέχω εσένα κοσμάκη, αυτό το δρομολόγιο, αφού δεν μου δίνει τα κέρδη που θέλω, λόγω της μεγάλης έλλειψης επιβατών, άρα στο κόβω, με σκοπό να μην μπαίνω μέσα και από τα καύσιμα, που θα καταναλώσει το λεωφορείο μου, για να σε πάω εσένα στο σπίτι σου!

Οπότε, όπως πολύ καλά, το αντιλαμβανόμαστε όλοι, δεν είναι δεδομένο, ότι θα έχουμε πάντα αστική συγκοινωνία και με αυτά τα δρομολόγια, αφού αν εν τέλη δεν συμφέρουν τον επιχειρηματία θα μας τα κόψει αφήνοντας μας, πάλι, όπως άλλωστε ακριβώς είμαστε μέχρι τώρα, χωρίς συγκοινωνία.


Θα δημιουργηθούν νέες στάσεις για τα αστικού τύπου δρομολόγια των ΚΤΕΛ στο Ναύπλιο ή θα περιμένει ο κόσμος στο πεζοδρόμιο


Ένα ερώτημα, που πραγματικά μέχρι στιγμής δεν έχει απολύτως καμία απάντηση, είναι το αν θα δημιουργηθούν, νέες στάσεις για τα αστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ, με αφορμή την επικείμενη έναρξη , των αστικών δρομολογίων από το Ναύπλιο, προς κάποια από τα γύρω χωριά.

Αυτό που μένει τώρα να δούμε, είναι το πως θα εξελιχθεί αυτός ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης, αλλά καθώς επίσης και το αν θα γίνει με οργανωμένο τρόπο, ο οποίος δηλαδή θα προβλέπει την εγκατάσταση στάσεων στα σημεία που θα επιβιβάζει και θα αποβιβάζει κόσμο το λεωφορείο.

 

Ποια είναι η λύση για μία σίγουρη και σταθερή συγκοινωνία, μέσω της δημοτικής και διαδημοτικής συγκοινωνίας

 

Εδώ και πολλά χρονιά σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, οι Δήμοι, έχουν δημιουργήσει, αυτό που ονομάζουμε, δημοτική συγκοινωνία, με σκοπό την τακτική, σωστή και ασφαλή μεταφορά των δημοτών τους, εντός των διοικητικών ορίων των Δήμων τους.

Καμία πρωτοβουλία από τους Δήμους στην Αργολίδα

Η αλήθεια είναι ότι, μέχρι και σήμερα, δεν έχουμε δει καμία απολύτως τέτοια πρωτοβουλία, να έχει παρθεί, από κανέναν απολύτως από τους τέσσερις Δήμους της Αργολίδας.

Μία πρωτοβουλία, που εκτός από την δημοτική συγκοινωνία, για την μετακίνηση των πολιτών εντός των διοικητικών ορίων στον εκάστοτε Δήμο, θα μπορούσε να έχει δημιουργηθεί, σε συνέχεια, όλων αυτών των δημοτικών συγκοινωνιών, με την συνεργασία όλων των Δήμων, της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας, και μία επιπλέον διαδημοτική συγκοινωνία, που θα εξασφαλίζει την ασφαλή, σύγχρονη και τακτική μεταφορά, όλων των πολιτών στην Αργολίδα, σε κάθε μεριά του νομού, με μόνο γνώμονα, την ύπαρξη, σωστής και τακτικής συγκοινωνίας, για όλους.

 

Υπάρχουν στον Δήμο Ναυπλιέων χωριά, με ελάχιστη έως καθόλου συγκοινωνία τις καθημερινές και τα Σαββατοκύριακα

 

Τα περισσότερα χωριά του πρώην Δήμου Μιδέας, είναι αλήθεια πως δεν έχουν καθόλου συγκοινωνία, καμία από τις εφτά ημέρες της εβδομάδας.

Ο λόγος για τα χωριά, Πουλακίδα, Παναρίτη, Ανυφί, Πλατανίτι, Αμυγδαλίτσα, Δενδρά ,Ηραίο και το Αραχναίο, δεν έχουν καθόλου συγκοινωνία καθόλη την διάρκεια του χρόνου.

Επίσης, υπάρχουν και τα χωριά, Αργολικό, Αγία Τριάδα, Μάνεσι και Μιδέα, τα οποίο συνδέονται με το Ναύπλιο, μέσω μόνο ενός πρωινού δρομολογίου, προς αυτά τα χωριά, ενώ υπάρχει επίσης αποκλειστικά και μόνο ένα δρομολόγιο, επιστροφής από αυτά το μεσημέρι.

Αλλά αυτά τα δύο μοναδικά, πήγαινε – έλα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Αργολίδας, είναι μόνο για τις καθημερινές, οπότε και τα χωριά αυτά μένουν, κάθε Σαββατοκύριακο,  χωρίς συγκοινωνία, όλον τον χρόνο χωρίς εξαιρέσεις.

Οι κάτοικοι από αυτά τα χωριά αλήθεια, θεωρούνται, από όλους τους καθ’ ύλην αρμόδιους, για το θέμα των συγκοινωνιών, ως παιδιά ενός κατώτερου θεού; Μήπως για αυτό δεν έχουν τα χωριά τους συγκοινωνία;

Μήπως τους έχουν ξεχάσει;

Όταν όμως έρχονται, οι Δημοτικές εκλογές, τότε είναι που για την ψήφο τους, οι αρμόδιοι τους θυμούνται, και δυστυχώς την αποσπούν αυτήν την ψήφο, χωρίς όμως, μετά τις εκλογές, να υπάρχει ο παραμικρός λόγος, να  θυμηθούν, όλοι οι ιθύνοντες, αυτούς τους εντελώς πια ξεχασμένους σε μια άλλη γη ανθρώπους.

 

Περίπου 2814 άνθρωποι χωρίς συγκοινωνία στα χωριά του πρώην  Δήμου Μιδέας

Στον χάρτη βλέπουμε τα 7 από τα 8 χωριά του πρώην Δήμου Μιδέας
που δεν έχουν καθόλου συγκοινωνία


Είναι πραγματικά σοκαριστικός, ο μεγάλος αυτός αριθμός των ανθρώπων, όπου στα χωριά που διαμένουν, δεν υπάρχει καθόλου συγκοινωνία.

Οκτώ χωριά, που δεν τα βλέπει πότε του λεωφορείο του ΚΤΕΛ, καθώς αν μπει κάποιος στην ιστοσελίδα του ΚΤΕΛ Αργολίδας, θα διαπιστώσει, έκπληκτος, ότι αυτά τα χωριά δεν υπάρχουν καν στον συγκοινωνιακό χάρτη του νομού Αργολίδας.

Όλοι αυτοί, οι οποίο είναι αρμόδιοι για την σωστή συγκοινωνία των πολιτών, αλήθεια τι ακριβώς έχουν κάνει όλα αυτά τα χρόνια, για την επίλυση αυτού του πολύ σοβαρού ζητήματος;


Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη